Glavni cilj ovog pristupa je poticanje svakog djeteta u razvoju njegovog punog potencijala u pripremljenoj okolini koja objedinjuje sve djetetove potrebe i interese.
Montessori program nudi kvalitetan pristup djetetu koji potiče znatiželju, kreativnost, rad, ljubav i želju za učenjem, a sve to uvažavajući djetetovu potrebu za kretanjem i slobodom.
Organizacija rada u Montessori okruženju jednim dijelom se temelji na praćenju osjetljivih razdoblja svakog djeteta, a čiji glavni elementi čine posebnost ovog programa:
- Razdoblje osjetljivosti za red -> red u okolini pomaže stvaranju reda unutar samog djeteta, što pomaže u njegovu shvaćanju svijeta oko sebe, razvijajući tako sigurnost i samopouzdanje;
- Razdoblje osjetljivosti za pokret -> organizacija prostora, materijala, aktivnosti mora poticati djetetovu prirodnu potrebu za kretanjem;
- Razdoblje osjetljivosti za male predmete -> dijete je „čovjek u malom“ i istraživanjem sitnih predmeta oko sebe nastoji izgraditi svijest o svijetu oko sebe;
- Razdoblje osjetljivosti za jezik -> dijete u ovom razdoblju jednostavno može usvajati više jezika zbog čega nam je engleski jezik jedan od jezika na kojem radimo;
- Razdoblje osjetljivosti za istančavanje osjetila -> razvijanjem i izoštravanjem osjetila dijete uči iskustveno i počinje ta iskustva proučavati na logičan način.
Montessori program je aktualan i danas upravo zbog toga što je, kao i njegova utemeljiteljica dr. Maria Montessori, ostao čvrsto povezan s proslavom jedinstvenosti svakog djeteta.
Tag: