Jeste li znali da bilo koji vrtić i škola mogu nositi ime Montessori iako to možda zapravo i nisu? Maria Montessori nikada nije zaštitila i brendirala ime Montessori niti je patentirala svoju metodu, iako je imala temelj za to. Iz tog razloga, važno je znati što tražiti u Montessori okruženju, bilo da ste roditelj koji želi upisati svoje dijete, obrazovni djelatnik koji želi proširiti svoje znanje ili samo zaljubljenik u pristupe koji daju alternativu onome što je postala svakodnevica.
Kvaliteta koju treba posjedovati akreditirana Montessori ustanova mora biti na visokoj razini budući da u svijetu postoji svega nekoliko organizacija koje nude certifikat kojim se dokazuje istinska primjena Montessori metode. To je proces koji traje i koji u konačnici daje potvrdu da se program u potpunosti provodi, što daje garanciju svima koji traže kvalitetan program. Ono što još odražava kvalitetu je nastavak nadzora i nakon dobivanja potvrde. Po isteku akreditacije, slijedi i proces reakreditacije što podrazumijeva održavanje propisanih standarda kvalitete cijelo vrijeme.
Ustanova može posjedovati Montessori materijal, ali ključno je znati na koji način se taj materijal koristi, kako procijeniti je li dijete spremno za njega, te znati cijelu logiku koja stoji iza nečega što izgleda vrlo jednostavno. Stoga je u cijelom procesu ključna uloga Montessori odgajatelja, odnosno učitelja.
Montessori učitelji su osobe koje prihvaćaju potpuno drugačiju ulogu od one koja se može naći u tradicionalnim ustanovama. Oni nisu centar učionice, već organizatori prostora, medijatori između djeteta i materijala. Oni djetetu nude aktivnosti koje će u konačnici dovesti do razvitka punog potencijala svakog djeteta. Temelj pravog Montessori učitelja je i zahtjevna edukacija, koja osim teorije i prakse, radi na oblikovanju osobnosti budućeg Montessori učitelja koji to treba shvatiti kao poziv, a ne kao posao. Svaki učitelj nakon završene obuke dobiva međunarodno priznatu diplomu/potvrdu o završenom stupnju obrazovanja u području Montessori pedagogije i kao takav može ponuditi djeci ono što im je potrebno.
Što tražiti u Montessori školi i vrtiću?
Prije svega akreditaciju međunarodne organizacije ovlaštene za davanje potvrda te osoblje koje je prošlo službenu Montessori edukaciju i za to posjeduje valjane potvrde i diplome. Montessori učionica je specifična i ima svojh 5 područja koja trebaju biti jasno definirana u prostoru, a tu se nalaze i Montessori materijali prilagođeni mješovitoj skupini djece koja borave u tom prostoru. Specifičnost programa je, također, i neometani rad u trajanju od tri sata tijekom jutra kada djeca, vođena i usmjeravana od strane odraslih, slobodno biraju aktivnosti i rade na razvitku svoje samostalnosti.
Sve narečeno, te još mnogo toga što stoji iza jednog ovakvog projekta, sastavni je dio Privatne predškolske ustanove „Planet Montessori“ Mostar. U razdoblju od godinu dana, kvalitetu rada u našoj ustanovi prilagodili smo svim standardima koje organizacija Montessori Centre International iz Londona i njihov Montessori Evaluation and Accreditation Board (MEAB) traži te smo ponosni što rezultate rada vidimo svakodnevno. Neprocjenjivo je iskustvo dobiti pozitivne povratne informacije od ljudi koji imaju godine iskustva iza sebe i uvjereni smo u to da će ljudi koji traže nešto drugačije za svoje dijete, moći to i prepoznati.
MEAB nakon službene potvrde o akreditaciji svakoj ustanovi šalje izvješće o rezultatu te je to izvješće dostupno na službenim stranicama organizacije (https://www.montessori.org.uk/school/planet-montessori-mostar), a moguće ga je dobiti i na mail na zahtjev svih zainteresiranih.