Montessori pedagogija

Načelo „Pomozi mi da to učinim sam“ osnov je Montessori pristupa djetetu. On omogućuje djetetu da iskusi zadovoljstvo učenja ličnim izborom i dinamikom, a čiji je osnov jedinstven pristup tehnici učenja – onoj koja vodi do samopoučavanja djeteta.


Cilj Montessori pedagogije jest poštovanje dječje individualnosti, poticanje kreativnog i divergentnog mišljenja, njegovanje istraživačkog duha, a čiji je krajnji cilj odgojiti sretno dijete.
Jedna od sastavnica Montessori pedagogije je i posebno uređenje poticajnog okruženja koje dijete potiče na aktivnost, daje mu priliku za istraživanjem, kretanjem i rješavanjem problema, istovremeno nudeći slobodu, s akcentom na odgovornosti te potiče samostalno učenje.
Dnevni boravak je oblikovan i uređen po mjeri djeteta, didaktički materijali su pažljivo odabrani i postavljeni na otvorene police zbog stimulacije dječjih nezavisnih istraživanja.
Još jedna važna sastavnica je i originalni  Montessori materijal – posebno izrađen didaktički materijal koji djeci omogućava učenje. Standardizovan, izrađen od prirodnih materijala, proizlazeći iz stvarnog okruženja, Montessori materijal potiče djecu na rad i istraživanje. Organizovan je i dizajniran tako da omogućava uočavanje greške čime dijete dobiva povratnu informaciju o ishodu vježbe bez intervenisanja odgajatelja. Materijal vodi dijete u učenju od konkretnog do apstraktnog i uvijek se nalazi na istom mjestu. U prostoru je samo po jedan primjer svakog materijala čime se djeci indirektno nudi prilika za vježbanjem strpljenja i poštivanja tuđeg rada.
Sami materijal i rukovanje njime iziskuje posebnu edukaciju odgajatelja kako bi, prateći dijete i stepen njegova razvoja,  znao što ponuditi djetetu u kojem trenutku.

Slijedite nas

Top