Montessori pedagogija

Načelo „Pomozi mi da to učinim sam“ temelj je Montessori pristupa djetetu. Pristup je to koji omogućava djetetu da iskusi zadovoljstvo učenja vlastitim izborom i tempom, a u čijoj je osnovi jedinstven pristup tehnici učenja – onoj koja vodi do samopoučavanja djeteta.


Cilj Montessori pedagogije je njegovati dječju individualnost, poticati kreativno i divergentno mišljenje, njegovati istraživački duh i odgojiti sretno dijete.
Jedna od sastavnica Montessori pedagogije je i posebno uređenje poticajnog okruženja koje dijete potiče na aktivnost, daje mu priliku za istraživanjem, kretanjem i rješavanjem problema, istovremeno nudeći slobodu, s naglaskom na odgovornosti te potičući samostalno učenje.
Soba dnevnog boravka je oblikovana i uređena po mjeri djeteta, didaktički materijali su pažljivo odabrani i postavljeni na otvorene police zbog stimulacije dječjih neovisnih istraživanja.
Još jedna važna sastavnica je i originalni  Montessori materijal – posebno izrađen didaktički materijal koji djeci omogućava učenje. Standardiziran, izrađen od prirodnih materijala, proizlazeći iz stvarnog okruženja, Montessori materijal potiče djecu na rad i istraživanje. Organiziran je i dizajniran tako da omogućava uočavanje greške čime dijete dobiva povratnu informaciju o ishodu vježbe bez intervencije odgajatelja. Materijal vodi dijete u učenju od konkretnog do apstraktnog i uvijek se nalazi na istom mjestu. U prostoru se nalazi po samo jedan primjerak svakog materijala čime se djeci indirektno daje prilika za vježbanje strpljenja, i poštivanja tuđeg rada.
Sama priroda i rukovanje materijalom iziskuje posebno obrazovanje odgajatelja kako bi, prateći dijete i stupanj njegova razvoja, on znao što ponuditi djetetu u kojem trenutku.

Slijedite nas

Top